ISKOLAKEZDÉSI TÁMOGATÁS 2013

Már egy hét sincs az új tanév kezdetéig. Ezt az időt az iskoláskorú gyerekesek többsége az iskolába szükséges eszközök beszerzésére fordítják. Ezeknek a terheknek az enyhítésére a munkáltató, kedvező adózás mellett, nyújthat támogatást a szülők részére.

A korábbi években is szerepelt az iskolakezdési támogatás az adható Cafeteria elemek között. Azonban 2013-tól jelentős változások következtek be a támogatás rendszerében.

Ezek közül a legjelentősebb, hogy 2013-tól csak utalvány vagy innovatív elektronikus fizetési kártya formájában adhatja dolgozóinak a munkáltató. Tehát a korábbi évek gyakorlata alapján 2013-ban már számlával nem tud elszámolni a dolgozó a munkáltató felé a támogatási összeggel.

2013-tól a tankönyveket a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. központilag értékesíti és sajnos nekik utalvánnyal nem lehet fizetni, így a tankönyvek vásárlását nem tudják a szülők utalvánnyal megoldani.

2013-ban az igénybevétel időtartama meghosszabbodott, ez szintén kedvező változás az előző évhez képes. Így a támogatás 2013. július 3. és december 31. között használható fel. A támogatás évente egyszer vehető igénybe.

A támogatás akkor adható, ha a munkavállalónak általános vagy középiskolába járó gyermekük van, aki után jogosultak családi pótlék igénybevételére. Fontos megemlíteni, hogy a támogatást mindkét szülő kaphatja, így annak az összege a duplájára is növekedhet.

A támogatás nyújtásának nem feltétele, hogy a gyermek magyarországi iskolába járjon, ugyanis az EGT-tagállamban történő oktatási intézmény látogatása nem zárja ki a juttatás adásának a lehetőségét.

A támogatás gyakorlatilag bármilyen összegben adható, kedvezményes adózás mellett azonban a törvény a minimálbér 30%-a (ebben az esetben a munkáltató 35,7% terhet köteles fizetni), ami 2013-ban 29 400 forint, ha mindkét szülő kap támogatást, akkor a kapható összeg gyermekenként: 55 800 forint.

A munkáltató dönthet ennél nagyobb összegű támogatás, azonban ekkor magasabb adóterhet kell megfizetnie (ennek a mértéke: 51,17%).

A korábbi években szükség volt iskolalátogatási igazolásra, azonban 2013-tól erre már nincs szükség. Elegendő a szülő nyilatkozata arról, hogy jogosult a támogatásra.

Azonban, ha a szülő a nyilatkozata ellenére mégsem jogosult a támogatásra, de a nyilatkozatot mégis átadja a munkáltatónak, az adóhatóság szankcionálhat.

A legjelentősebb utalvány kibocsájtóknál elérhetők az Iskolakezdési utalványok (Sodexo, Ticket Service, Edenred), honlapjaikon egyszerűen, online megrendelhetőek.